3 Aralık 2013 Salı

Taş Kağıt Makas

Taş makası kırar; taş kazanır.
Kağıt taşı sarar; kağıt kazanır.
Makas kağıdı keser; makas kazanır.


Geçenlerde "Reklam sektöründe yaratıcılık öldü, ruhuna fatiha!" temalı bir yazı okudum. Sektörün ileri gelen kimselerine bu konuyla ilgili düşünceleri sorulmuştu. Cevaplara bakınca bu kişilerin, "Yaratıcılık öldü!" önermesine tamamen katılmadıklarını görmüş oldum. Evet, ortada bir yaratıcılık sıkıntısı vardı. Ama bu durum, ilk olarak müşterilerin cesaretiyle ilişkilendiriliyordu. Yoksa reklamcılar çılgın atmaya her zaman hazır ve nazırdı. Yeter ki müşteri beğensin, çalışma arkadaşları cesaretlendirsin ve yapılan işler uygulanınca, emekler boşa gitmesin. İşler istenildiği gibi gelişirse, sonuçta bize her yer yaratıcılıktı...

Bir diğer durum daha vardı bu başarısızlık durumuyla ilgili. Aslında hiç de küçümsenmemesi gereken bu diğer durum; teknoloji çağıyla kaba tabirle piçliğe çalışan beyinlerin bir araya gelmesiydi. Bu yaratıcı beyinler, üretimin âlâsını yapıyordu şu günlerde. Farklı fikirleri, farklı platformlarda, üstelik kimseye kabul ettirme kaygısı taşımadan paylaşıyorlardı. Son birkaç yılda internette fenomen haline gelmiş, zaytung, inci caps gibi fikirler de hep bu ahalinin oyunlardı. 

Neyse... Sonuçta yukarıdaki gibi bir paylaşım gördüm bugün. Aklıma o yazı geldi. Öyle bir bahsedeyim istedim. "Bahane üretmek istersen kolaylıkla üretebilirsin." Buna katılıyorum. Ama yine de içime bir kurt düşmedi değil...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder