8 Haziran 2012 Cuma

Sam Amca! Hey!

Sinema jargonunda 'anlatma göster' prensibine vurgun biri olarak, henüz izleyebilme fırsatı bulduğum bir filmin, efsane bir sahnesi var aşağıda. Film, 'Across the Universe'... İzlemekte geç kaldım, farkındayım, üstelik müzikal tabana oturtulmuş filmlerin içinde kaçırmış olduğum hiç film kalmamıştır diye düşünüyordum. Neyse ki çevremde sıkı dostlar var ki, zaman zaman kendimi içinde bulduğum bu körlüklerden çıkarıyorlar beni. Özeleştiriden sonra tekrar filme dönecek olursam; Yönetimin tepedesindekilere ait zihniyeti kavrayabilmek için görmemiz gerekenler, daha şairane ve sanat dolu bir dille anlatılamazdı, diyebilirim. Çünkü sanatla anlatmak önemlidir, insanlar gerçekte görmeye dayanamayacakları şeyleri sanatla servis edildi mi, görmeye can atarlar. Öyleyse neden sadece eğlencelik şeyler göz önünde olsun ki! Neyse, 'anlatma göster' prensibine uymamaya başlıyor yavaş yavaş uzayan yazı. Öyleyse bakın derim bu filme. Hem de The Beatles'a ait 'She's So Heavy' coverıyla başlayın. Ve filmin tamamını izleyin. Çok başarılı metaforlarla, sabit durmaya utandıracak cinsten bu film de...


2 yorum:

  1. across the universe yer yer iki basrol oyuncusunun beni agir gicik etmesine ragmen.. bin kere oturup izledigim ve beatles sarkilarinin en iyi kullanildigi filmlerden biri diye dusunuyorum.
    kendi yaptiklari yellow submarine'i saymazsak.
    bir de turkce cumle kursaymisim bunlari yazarken keske..
    benim en sevdigim sahne de sanirim strawberry fields forever olabilir.. ya daaaaaa bilmem hepsi guzel :P

    YanıtlaSil
  2. en sevdiğin sahneye bayıldığımı hatırladım şu an... tekrar izlemeli ya, bildiğin güzel bir film. ve ana karakterlerle ilgili söylediklerine katılmamak elde değil...

    YanıtlaSil