4 Ekim 2011 Salı

Kurgu Masası'ndan Notlar

Altyazı Dergisi'nin 110. sayısı yanında dev bir eserle geldi. 40 sayfalık bir dev. Nuri Bilge Ceylan'ın Cannes Film Festivali'ndeki son marifeti 'Bir Zamanlar Anadolu'da' filminin Kurgu Günlüğü.


1000 Volt Post Production şirketinin emeğiyle hazırlanmış bu kitapçık, bana kalırsa her sinemacının kütüphanesinde olmalı. En azından son zamanlarda Türkiye'de çıkmış iki önemli eser olarak bu ilgiyi hak ediyor. Titiz bir adam olduğu yaptıklarından anlaşılan NBC, sinemanın oyunculardan ve diyaloglardan ibaret olmadığını düzgün bir şekilde bu çalışmayla ortaya koymuş.


Sakin sakin anlatmış NBC. Aynı filmlerindeki gibi. Hani bizi geren, zaman zaman keyfimizi de kaçırabilen o sükûneti var ya, işte aynen yazdıklarında da o var. Belki biraz daha kişiye özel... Örnekleyecek olursak; çektiği filmlerde sanki 'sizli bizli' konuştuğunu farz edelim... Fakat yazdıkları daha bir 'senli benli'. O yüzden sanırım o 40 sayfa yarım saatte akıp gitti.




İşin güzel yanı, tekniğini anlamamız için tamamen kapılarını açmış olmasının yanında, kurgu sürecindeki garip anektotlardan da haberdar etmesiydi. Ne yalan söyleyeyim ben adamı robot ilan etmiştim kafamda. Sürekli kaliteli bir şey ortaya çıkaran, bizim kıymetini anlamadığımız falan filan... Ama sanırım 'Bir Zamanlar Anadolu'da' izlenemez tabusunu da kıracak ünlü yönetmenin.

En çok keyif alarak okuduğum yerlerden bir pasaj.

"12 ŞUBAT 2010

Ayaz -oğlu- ille de Recep İvedik'e gitmek istedi. Daha vizyona bugün girdiği için kalabalık olabileceğini söyledim ama laf anlamadı. Beyoğlu Sinepop'a gittik. Salonun yarısı boştu nedense. Filmin bir yerinde birden adım geçince Ayaz şaşırıp yüksek sesle, "Baba ne dedi o? Senin adını söyledi," falan diye yüksek sesle konuşmaya başladı. Başkaları duymadan zor susturdum."

Altyazı'ya kocaman teşekkürler... 110. sayısıyla 10. yılını kutlayan dergiye daha nice on yıllar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder