22 Ocak 2012 Pazar

KusKus 01



Usta dedektif Sherlock Holmes'un çok sevdiğim yanıdır. Beynini gereksiz doldurmamak için kendisine faydası olmayan hiçbir şeyi aklında tutmaz Holmes. Ben onun kadar faydacı bakamıyorum işe, orası ayrı... Yine de bazı konularda katılmadan edemedim...

Yanlış hatılamıyorsam Cem Yılmaz'ın eski stand up gösterilerinden birindeydi. "Otuz sene okul okuyorsun ve orada aldığın bilgileri unutmak için bir otuz sene daha harcıyorsun!" gibi birşeylerden bahsediyordu.

Beyni ister istemez bir harici bellek gibi düşünmeye başladım hem Cem Yılmaz'ı hem de Holmes'u dinleyince. Bir Western Digital, bir Samsung bunlar hep insanın bilgi depolama aygıtından özenilip tasarlanmış, imal edilmiş şeyler gibi... Bildiğin beyin çakması... Zorlama oldu biraz ama affet, diyorum ya aklım karışık. İçerde olaylar olaylar... Benzetesim, metafordan metafora koşasım var!
Buradan haykırıyorum. Beynimde yer kalmamaya başladığını hissediyorum... Dökülün ey melûnlar!

Ey 'PROTOKOOPERASYON' kavramı, lafım sana!..
İticisin.
İçinde o kadar çok harf var ki, senin yüzünden eriyen; daha o akla giremeden çıkmak zorunda olan neler, kimler oldu bilemezsin.
Biyolojidensin biliyorum ama evrim karşıtı gibisin.
Faydacısın. Yalnız kalsak bir bira alıp gelmezsin. Sonra bir de ilgisizlikten yakınırsın.
Bir yellenme efekti gibisin.
Gerçekte can olsan da, ne anlama geldiğini yazmayacağım, ayrıntılı bilgi pek sevgili wiki'den:

http://tr.wikipedia.org/wiki/Protokooperasyon...

Ama şu an senden kurtuluyorum 'protokooperasyon'!
Genel kültürüme faydan olsa da, uç özgürlüğüne bırak beynim rahatlasın be 'protokooperasyon'.
Cansın orası ayrı...       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder