7 Ağustos 2012 Salı

gibiamadeğil 16: Sansürlerin Efendisi

"Ne demek rejisör? Nereden geliyor? Reji nereden geliyor? Regimentation... Reji... Tekel... İnsan... Bu demek... Tanrı Kral demek... Diktatörlük değil... "Efendim, sinema kolektif bir iştir"... Hayır, kolektif bir iş falan değildir. Sinema bir tek kişinin isteği ve iradesi dahilinde yapılan bir iştir..."

Metin Erksan (1929-2012)



Sanırım gibiamadeğil başlığı, açıldığı günden beri ilk defa anlamına en yakın olarak kullanılıyor. Usta Metin Erksan, hayata gözlerini yumalı bugün üç gün oldu. İçim buruk, çünkü defalarca tanışma fırsatı yakalayıp bir türlü tanışamadım kendisiyle. Genellikle benden kaynaklanan sorunlardı. Aldırmazlığım ve nasıl olsa bir gün olacak düşüncesi alıkoydu beni. İyi bok yemiş. O kadar sorum vardı ki, -muhtemelen S.ktir git ulan, bunu mu soracaktın, diye sinirleneceği...- şimdi bütün hepsi rafa kalkmak zorunda...

Yukarıda elinde mikrofon, ateşli ateşli konuştuğu bir söyleşiden alınmış cümleleri duruyor. İçten içe pek katılmak istemediğim düşüncelerle örülmüş cümleler. İşin bu kadar tek kişinin rüyası olarak görülmesi, bende itiraz etme isteği uyandırıyor, kabıma sığamıyorum; ama artık oturmak zorunda kalıyorum. Beni ayaklandıran adam artık nefes alıp vermiyor.

Bu bir dram yazısı değil. Sadece sinemaya duyduğum tutkuyla, aksi ve dahi bir ihtiyarın kaybolup gitmesi anlarsınız ki gülünecek bir durum değil. O yüzden gülemiyorum yani... Neyse... Ömrü boyunca milyon kez sansürlenmiş, Türkiye'nin bana kalırsa gelmiş geçmiş en iyi yönetmeni, sözüm sana... Takipte kal...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder