6 Ağustos 2012 Pazartesi

Chris's Last Dark Knight

Selam okur...

Bir süredir ister istemez ara vermişim yazmaya, farkında değilim. Aslında güzel de bir durum tabi, zamanın nasıl geçtiğini anlamamak çünkü en son dün yazmışım gibi. Gençlik sürüyor ya, vaktin nasıl geçtiği, geçerken nasıl da ivmelendiği şaşırtıyor ve heyecanlandırıyor şu an. Muhtemelen zamanla yaş aldıkça, şu anki hayranlığım sinirli bir sırıtışa dönecek. Ama ne gelir elden... Zaman geçiyor ve geçiyor... Baksanıza... "Yeni Batman Serisi'ni Christopher Nolan yönetecek!" dedikleri günden beri on yıl geçmiş.

Evet, bence bağladım. Zamanın içinden çıkamam sanmıştım ama bir şekilde Batman'e bağladım...



Hafta sonu serinin son filmi 'Dark Knight Rises'ı izleme fırsatı buldum. İki haftadır ha gidiyorum, ha gideceğim derken bir türlü izleyemediğim film, şu an kafamın içinde oynamaya devam ediyor. Evet, üç gündür gösterim kafamın içinde sürüyor. Öyle etkilendim yani...

Ekşisözlük jargonuyla 'spoiler' vermeyeceğim bu yazıda o yüzden gönül rahatlığıyla okuyabilirsin.

Chris Nolan'ın yönettiği serinin bittiğine inanmak istemiyorum. Evet, biliyorum Nolan sadece Batman serisine bağlanıp kalmamalı; aynı Guy Ritchie'nin de olması gerektiği gibi Nolan da başka filmler çekmeli ve biz onları zevkle izlemeliyiz. Fakat ortada bir DC Comics gerçeği var ve muhtemelen önümüzdeki senelerde beyaz perdeye tekrar uyarlanacak Batman filmleri. İşte o zaman yeni bir üsluptan izlemek ilginç gelecek... Ama kötü anlamda ilginç... Garip gibi... Zira Christopher Nolan'ın anlatımına bu kadar alışmış ve hayran olmuşken yeni birileri tarafından yapılacak işleri bünye kabul eder mi? Bu soru biraz korkutmuyor değil hani...

Christian Bale'den tutup merhum 'Joker' Heath Ledger'a; 'Alfred' Michael Caine'den Gary Oldman ve 'Bane' Tom Hardy'ye... Hepsi şu an benim gözümde top yapmış bir Batman Serisi'nin karakterleri. -bu noktada Tim Burton'un Batman'i daha iyiydi, diyenler olacaktır; genel hatlarıyla bu görüşe pek katılamıyorum-

Neyse, çok konuşup aslında hiçbir şey anlatmayan bir yazı olsa da son filmi görün derim. En azından veda için ekibi bir arada bulacağınız son iş ve biraz da olsa ilginizi çeker bence. Bir de şu Joker çılgınlığından kurtulalım artık yavaştan isterseniz. Bane de en az onun kadar ilgi çekici bir karakter çünkü.

Kapanışı yaparken spoiler sözümü unutuyorum. Ama çok hayati bir nokta değil. Sadece eğlencelik bir sahne...

-------

Kedi kadın ve Batman çatıda konuşmaktadırlar. Batman bir saniyeliğine arkasına döner ve tekrar önüne döndüğünde Kedi Kadın gitmiştir. Şaşırır ve işte o noktada ağzından beni güldüren cümle dökülür.
- Demek ki böyle bir hismiş!

Hayret, bu sahne bence yeterli tepkiyi almadı salonda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder