6 Nisan 2012 Cuma

Sultanı Öldürmek

Bu ayı kendim için bekleme ayı ilan ediyorum. Beklediklerimin kimi bu ay içinde, kimi de önümüzdeki aylarda gelecek, onlarla kavuşacağız. Harika müzik grupları mı demezsin, şahane sinema filmleri mi... Ne ararsan var bekleme listemin içinde... Belki içlerinden bazıları beklentimi karşılayamayacak ama kim bilir? Hem bu güneşli bahar gününde, tam da haftasonu arifesinde "Ya güzel olmazsa?" diye düşünmenin ne manası var? İyisi mi beklenilenlere bir selam çakma girişimi olarak adlandırılabilecek bu yazıda, yakın geçmişte neye kavuşmayı umduğumu belirteyim...

'Sultanı Öldürmek'...



Ahmet Ümit'in Fatih Sultan Mehmet döneminde geçen bir cinayet romanı yazdığını zaten kendisiyle yaptığım görüşmeden biliyordum. Kitapla ilgili tek bilmediğim şey -tabi içeriği hariç- yayımlanacağı tarihti. Birkaç gündür Everest Yayınları'nın sayfasını giriş sayfam yapmamdan mütevellit, artık biliyorum ki 10 Nisan 2012 Salı günü sabahı, tüm işi güç öncelik listesinde bir kenara bırakılıp, Beşiktaş'a bir sabah yürüyüşü yapılacak, göze kestirilen ilk kitapçıdan Ahmet Ümit'in yeni kitabını sorulacak. Kitapçıların beni şaşırtmamalarını ve çat diye kitabı uzatmalarını umuyorum. Zira bu kez ters köşe yatıracağını söyleyen üstadın yeni kitabını okumak için sabırsızlık çanları zangır zangır beynimde çalmakta...

Bu arada kitaba heveslenmek için bir katalizör de video olarak düştü internete. Kitabın içinden bir parça, yazarı Ahmet Ümit'in okumasıyla paylaşıldı.



Devamı... Kitabın dehlizlerinde...

1 yorum:

  1. Kitabın kurgusu çok güzel.ancak tarihi bölümleri ile ilgili eleştirilerim mevcut.Yorumuma göz atmak istersen http://www.kitapsohbetcisi.com/2012/06/sultani-oldurmek.html

    YanıtlaSil