19 Aralık 2012 Çarşamba

"To Read List 2013"

Geçenlerde The Guardian gazetesinin paylaştığı "En Çok Yarım Bırakılan Kitaplar" konseptli bir yazı gördüm, başlığını tam hatırlamıyorum, ama bu ayardaydı. Sonra düşündüm, benim bitiremediğim kitaplar ne olacaktı? Bitirememek demişken, henüz başlamadığım, hatta satın almadığım fakat okumak için sabırsızlandığım kitap sayısı da en az bitiremediklerim kadar var...

Öyleyse bir yapılacaklar listesi hazırladım kendime...
Bir nevi "To Do List"...
ya da "To Read List"...

Listem pek bir kabarık; ama liste ne kadar kabarıksa bu listeyi hazırlamak da o kadar keyifli benim için... Bu listedekilerin birer birer eriyeceğini görmek ise... Paha biçilemez...

1
Saatleri Ayarlama Enstitüsü [Ahmet Hamdi Tanpınar]

2
Ulysses [James Joyce]

3
Niteliksiz Adam [Robert Musil]

4
Yedinci Gün [İhsan Oktay Anar]

5
Parfümün Dansı [Tom Robbins]

6
Görünmez Kentler [Italo Calvino]

7
Gülün Adı [Umberto Eco]

8
Günlerin Köpüğü [Boris Vian]

9
İçimizdeki Şeytan [Sabahattin Ali]

10
Tol [Murat Uyurkulak]

11
Boncuk Oyunu [Hermann Hesse]

12
Huzur [Ahmet Hamdi Tanpınar]

13
Karanlıkta Kahkaha [Vladimir Nabokov]

14
Yeraltından Notlar [Fyodor Dostoyevski]

15
Kayıp Zamanın İzinde [Marcel Proust]

16
Körleşme [Elias Canetti]

17
Yüzyıllık Yalnızlık [Gabriel Garcia Marquez]

18
Körlük [Jose Saramago]

19
Zorba [Nikos Kazancakis]

20
Oblomov [İvan Aleksandroviç Gonçarov]

Idefix verilerine göre tam 11.099 sayfa!
Kitap dolu bir 2013 dilerim...
Hadi bakalım, koş şimdi...

2 yorum:

  1. o gunlerin kopugu niye o listede! hemen onu aradan cikart! ayrica
    artik o kadar fransizcayla fransiz yazarlari orijinal dillerinden oku :D
    ben de senden ilham alip odamdaki butuuuuun okumadigim kitplarin listesini yapayim bakalim ne kadar cilgin olacak.. cok fazla var cok. :(

    YanıtlaSil
  2. o zaman haber ver sonra kendi listeni de bana... birbirimize gaz veririz okumada zorlandığımız zamanlarda :)

    YanıtlaSil