22 Kasım 2013 Cuma

gibiamadeğil 25: Plan Sekans [Kramer vs. Kramer]

Uzun zamandır sinemayla hemhal olmuş biri olarak plan sekans -yani tek kamera açısından bütün sahnenin verildiği plan- konusuna mesafeli yaklaşırdım. Önceden izlediğim ve anlamadığım bunalım filmlerin buna katkısı olmuştur eminim. Zamanla hem bu tarz filmleri biraz daha anlayabildim ve plan sekans'a bakışım değişti hem de bu çekim tekniğinin başarılı Hollywood örneklerini gördüm, şevklendim.



Kramer vs. Kramer, aslında üzerine ayrı bir yazı yazılması gereken bir film. Yakın zamanda bunu yapmaya çalışacağım. İsteğime ve o anki gaz durumuma bağlı. Çünkü bu filmle alakalı gerçekten gaza gelmem lazım, aksi takdirde yeteri kadar hakkını verememiş olacağım.

Gelelim sahneye... Kabaca konudan bahsedecek olursak, başarılı reklamcımız Ted Kramer (Dustin Hoffman), karısı Joanna Kramer (Meryl Streep) tarafından terk edilmiştir. Üstelik karısı çocuklarını da Ted'e bırakarak çekip gitmiştir. Terk edildiği ana kadar çocuğuyla muhtemelen kahvaltılar ve hafta sonları yasak savmak için çıkılan park yürüyüşleri dışında pek ilgilenmeyen Ted'in hayatının odak noktası, karısının gidişiyle değişir. Artık Ted Kramer'in hayatında iş 'out', çocuk bakımı 'in'dir. İşte bu süreçte baba oğulun hiç alışamadıkları değişimin, rutine dönüştüğü bir an vardır. Zor süreçler atlatılmıştır. Baba tamamen oğluna, oğlan da tamamen babaya aittir. Konuşmadan anlaşabilmeye başlamışlardır.


Dediğim gibi, filmi bir gün detaylı incelemek gerek... Ama ondan önce, henüz izlemediyseniz Kramer vs. Kramer'i izleyin. 1979 yapımı, Robert Benton imzalı filmin, 52. Oscar Ödülleri'nde Francis Ford Coppola'nın yönettiği Apocalypse Now karşısındaki haklı galibiyetine hiç şaşırmayacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder